Της Στεφανίας Κοντογεώργη

Αριθμό-ρεκόρ κλήσεων δέχτηκαν οι ασφαλιστικές εταιρείες στη Θεσσαλονίκη για ατυχήματα με υλικές ζημιές που σημειώθηκαν το διήμερο του χιονιά στην πόλη. Από πρόχειρους υπολογισμούς εταιρειών εκτιμάται πως οι κλήσεις έφτασαν τις 10.000 την εβδομάδα που η «Αριάδνη» έπληξε τη χώρα. Οι ασφαλιστές εκτιμούν ότι το κόστος των ζημιών ισούται με τις εισπράξεις που έχει ένα ασφαλιστικό γραφείο εβδομαδιαία, γεγονός το οποίο θα επηρεάσει και τα ασφάλιστρα των πελατών τους.

Οι κλήσεις στην Τροχαία ήταν μειωμένες, μολονότι οι συγκρούσεις ήταν πολλές, λόγω της διαδικασίας των φιλικών δηλώσεων, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε αριθμό τριπλάσιο από αυτόν των ατυχημάτων της τροχαίας. Σύμφωνα με το διευθυντή της τροχαίας Θεσσαλονίκης Γιώργο Σορβίνο, «υπήρξε αύξηση στις συγκρούσεις οχημάτων για εκείνες τις μέρες σε σύγκριση με άλλες περιόδους. Συγκεκριμένα, έγιναν καταγγελίες συγκρούσεων, κυρίως την Τρίτη, την πρώτη ημέρα της χιονόπτωσης», σημείωσε μιλώντας στη «ΜτΚ».

Ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης εξήγησε πως ο αριθμός των συγκρούσεων που δεν καταγγέλθηκαν είναι τριπλάσιος. «Λόγω των φιλικών δηλώσεων, παρουσία ασφαλιστικών πρακτόρων, αλλά και των συμφωνιών μεταξύ οδηγών για τη χρηματική κάλυψη των ζημιών, χωρίς να ειδοποιήσουν τις ασφάλειές τους, δεν καλούν την Τροχαία», σημείωσε. Οι οδηγοί έκριναν ότι δεν ήταν απαραίτητο να καλέσουν την τροχαία λόγω του ότι οι ζημιές δεν ήταν μεγάλες και δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί.

Αντίθετα, ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες δέχτηκαν κλήσεις από οδηγούς για την αναφορά τροχαίου ατυχήματος, αναφέρουν ότι ο αριθμός τους υπολογίζεται γύρω στις 10.000. Ο μεγαλύτερος αριθμός καταγεγραμμένων περιστατικών σημειώθηκε κυρίως την πρώτη μέρα που εκδηλώθηκαν τα φαινόμενα χιονόπτωσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η χιονόπτωση ξεκίνησε έντονα το μεσημέρι της Τρίτης 17 του μήνα και συνεχίστηκε μέχρι και την επομένη, όμως η ποσότητα του χιονιού που παρέμεινε στους δρόμους μέχρι και την Παρασκευή 20 του μήνα δυσχέρανε την κίνηση των οχημάτων. Εκπρόσωποι ασφαλιστικών εταιρειών ανέφεραν ότι οι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα με τα οχήματά τους μέχρι και τις αρχές της επόμενης εβδομάδας σε περιοχές εκτός κέντρου όπως το Ρετζίκι, το Πανόραμα, ο Τρίλοφος και το Πλαγιάρι.

«Οι έλληνες οδηγοί δεν είναι συνηθισμένοι να οδηγούν σε τέτοιες καιρικές συνθήκες, ενώ δεν τους παρέχεται και η σχετική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια λήψης του διπλώματος οδήγησης», παρατήρησε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο δικηγόρος Θοδωρής Τσανακτσίδης, που ασχολείται με νομικές υποθέσεις ιδιωτικής ασφάλισης και τροχαίων. «Είναι όμως και θέμα νοοτροπίας οδηγών, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις όπου κάτοχοι τετρακίνητων δεν ήξεραν πώς να τα χειριστούν στους χιονισμένους δρόμους, ενώ άλλοι που είχαν προμηθευτεί αλυσίδες και ειδικά λάστιχα για το χειμώνα δεν τα τοποθέτησαν γιατί θεώρησαν ότι δεν ήταν απαραίτητο μέσα στην πόλη. Φυσικά σημαντικό ρόλο παίζει και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο αλλά και ο ίδιος ο οδηγός», τόνισε ο κ. Τσανακτσίδης.

Ομολογουμένως δεν υπήρξαν συγκρούσεις λόγω αυξημένης ταχύτητας, αντίθετα οι οδηγοί διατηρούσαν χαμηλές ταχύτητες και για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο και οι οδηγοί χρειάστηκαν για να φτάσουν από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη μέχρι και πέντε ώρες! Το ότι οι υπηρεσίες δεν έριξαν αλάτι στους χιονισμένους δρόμους και οι οδηγοί δεν τοποθέτησαν αντιολισθητικές αλυσίδες συνέβαλαν στην αύξηση των συγκρούσεων. Ορισμένοι οδηγοί μάλιστα άφησαν τα αυτοκίνητά τους στην άκρη και τα πήραν όταν τελείωσαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ειδικά όσοι κατευθύνονταν προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Τσουχτερά ασφάλιστρα

Οι ζημιές που προκλήθηκαν στα οχήματα και το κόστος των οποίων κλήθηκαν να καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε γενικές γραμμές ήταν μικρές, με την πλειονότητα να προέρχεται από συγκρούσεις των οχημάτων επειδή γλιστρούσε ο δρόμος. Υπήρξαν και αυτοκίνητα τα οποία βγήκαν εκτός πορείας και χτύπησαν σταθμευμένα αυτοκίνητα, ενώ προκλήθηκαν και καραμπόλες, με σύγκρουση παραπάνω από δύο αυτοκίνητα.

Ο πρόεδρος της επιτροπής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Λάσκος ανέφερε ενδεικτικά ότι το συνολικό κόστος των ζημιών στα οχήματα ανέρχεται στο 100% των εισπράξεων που έχει ένα ασφαλιστικό γραφείο στη διάρκεια μίας εβδομάδας. «Αν δηλαδή ένα γραφείο είχε είσπραξη 8.000 ευρώ, στο πλαίσιο μίας εβδομάδας, τόσο είναι το κόστος των ζημιών στα οχήματα για το τριήμερο της προηγούμενης εβδομάδας». Κατά συνέπεια, τα ασφάλιστρα που καλείται να πληρώσει ο οδηγός για την ασφάλιση του αυτοκινήτου θα είναι αυξημένα, καθώς θα πρέπει να καλύψει ένα μέρος του κόστους των ζημιών, που προκλήθηκαν στο όχημά του την εβδομάδα της κακοκαιρίας.

Βλάβες που προκλήθηκαν στα αυτοκίνητα λόγω παγωμένων ψυγείων και μπαταριών θα κοστίσουν περισσότερο από τις εξωτερικές ζημιές. Από τις εκτιμήσεις ασφαλιστών οι ζημιές που προέκυψαν από τις συγκρούσεις δεν έχουν τόσο μεγάλο κόστος όσο οι βλάβες που προκλήθηκαν στους εσωτερικούς μηχανισμούς των αυτοκινήτων (ψυγεία, μπαταρίες), οι οποίες εκτιμώνται ότι ξεκινούν από 50 ευρώ και άνω. Σε οχήματα που προκλήθηκε βλάβη στη μηχανή το κόστος κυμαίνεται από 1.500 έως 2.000 ευρώ.


Δημοσιεύτηκε στη «Μακεδονία της Κυριακής» στις 29 Ιανουαρίου 2017

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δεν επιτρέπονται τα σχόλια